المنت سیلیکون کارباید

جزئیات پارچه های نسوز
عایق نسوز
جولای 1, 2017

المنت سیلیکون کارباید

ایجاد حرارت در کوره های الکتریکی بوسیله المنت های سیلیکون کارباید بسیار اقتصادی ،قابل اعتماد ، تمیز بی صدا و ایمن است . در این روش مشکل ذخبره سوخت، دسترسی به سوخت و نگرانی از سیسم تهویه مناسب جهت خروج گازهای ناشی از احتراق وجود نخواهد داشت.در این روش می توان دما را به طور دقیق کنترل نمود.این نوع المنت حرارتی قابلیت مقاومت در برابر اکسیداسیون یا تغییرات شیمیایی در دمای بالا را دارا می باشد. المنت سیلیکون کارباید از دو قسمت سرد و گرم تشکیل شده است که قسمت سرد دارای مقاومت پایینی جهت انتقال جریان الکتریسته می باشد که انتهای قسمت سرد جهت اتصال بهتر و کاهش مقاومت الکتریکی در نقطه اتصال توسط آلومینیوم پوشانده می شود.

المنت های حرارتی سیلیکون کارباید قابلیت تامین دما تا ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد را دارا می باشند . شرکت پارس المنت تامین کننده المنت های سیلیکون کارباید با بالاترین کیفیت و طول عمر و قابلیت اطمینان می باشد.نوع المنت استفاده شده در این محصول توان تولید حرارت بالغ بر ۱۶۵۰ درجه سانتیگراد را دارد .

به علت نوع المنت آن که دراین دما اکسید شده و از بین میرود با روکش مقاومتی حرارت بالاتری از نوع دی اکسید سیلیسیوم پوشانده می شود و المنت را در برابر اکسید شدن محافظت می کند . این نوع المنت ها به سه قسمت تقسیم می شوند : قسمت میانی که بخش حرارتی المنت است و بخش اتصالات برقی آن ویا قسمت سرد المنت که در ابتدا و انتهای المنت قرار دارد . در اشکال و اندازه گوناگون موجود می باشد .

انواع المنت سیلیکون کارباید

سیلیکون کارباید انواع مختلفی دارد. از انواع آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • المنت SiC نوع SW (استاندارد)
  • المنت سیلیکون کارباید نوع U
  • المنت سیلیکون کاربید نوع W
  • سیلیکون کاربیدی مارپیچی تک و سیلیکون کاربیدی مارپیچ دوگانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *